Jednota, v akom duchu?
Cirkev žije v čase charizmatickej obnovy. Táto charizmatická obnova zasiahla každú cirkev, denomináciu a kresťanské združenie. Vďaka charizmatickej obnove mnohí ľudia obrátili k Bohu a stali sa aktívnymi kresťanmi a mnohí formálni kresťania prijali osobné obnovenie svojej viery.
Toto ovocie charizmatickej obnovy sa určite nepáči diablovi a preto sa rozhodol sám vstúpiť do tejto obnovy, infiltrovať ju a odviesť od pravdy evanjelia.
V Ríme, 3.-4. júla 2015 zaznel pápežov príhovor ku kresťanom hlásiacich sa k Charizmatickej obnove. Na Námestí Sv. Petra boli prítomní kardinál Leonardo Sandri, prefekt Kongregácie pre východné cirkvi, Kurt Koch, predseda Pápežskej rady na podporu jednoty kresťanov, predseda Konferencie biskupov Talianska kardinál Angelo Bagnasco, ako aj Ortodoxní a Východní Katolícki patriarchovia, Anglikánski a Luteránski biskupi a letniční pastori.
Toto ekumenické stretnutie kresťanov pápež vyzval k jednote, ktorá vznikla krstom Duchom Svätým a krvou mučedníkov. Veď ak Duch Svätý zostúpi rovnako na katolíka ako na protestanta, ak džihádisti odtnú hlavu rovnako katolíkovi ako protestantovi a ich krv sa zmieša, tak kto sme my, aby sme odporovali Duchu Svätému, kto sme my, aby sme pozerali na odlišnosti našej viery prezentoval pápež vo svojom príhovore.
Pápež predstavuje jednotu nasledovne: „Model jednoty je mnohosten, ktorú zachytáva zhluk všetkých jeho častí, ktoré udržujú svoju jedinečnosť v sebe a to sú charizmy, v jednote ale v ich vlastnej odlišnosti – jednota v odlišnosti.“
Citujem pápežove slová: „Tento rozdiel je dôležitý, pretože hovoríme o práci Ducha Svätého, nie o našej práci. Jednota v rozdielnosti rôznych vyjadrení reality, toľko, koľko Duch Svätý chce pozdvihnúť. Je taktiež nutné pamätať, že celok, menovite, táto jednota, je väčší ako jeho časť a časť si nemôže pripísať celok iba na seba. Napríklad, niekto nemôže povedať: „My sme prúd, ktorý sa nazýva Katolícka Charizmatická obnova a vy ním nie ste.“ Toto sa nedá povedať. Prosím, bratia, je to tak, nepochádza to z Ducha, Duch Svätý vanie kde chce, kedy chce a ako chce – jednotne v rozdielnosti a v pravde, ktorou je sám Ježiš. Čo je spoločným znakom tých, ktorí sú znovuzrodení v tomto prúde milosti? To, že sa stávajú novými mužmi a ženami, toto je krst v Duchu. Žiadam Vás, aby ste si prečítali Jána 3. kapitolu, verše 7-8: Ježiš a Nikodém, znovuzrodenie Ducha.“
Ešte jeden citát z pápežovho príhovoru: „Rieka sa musí stratiť v oceáne. Áno, rieka sa zastaví ak sa voda stane stagnujúcou, ak Obnova, jej prúd milosti, neskončí v oceáne Boha, v Božej láske, potom pracuje len sama pre seba a to nie je od Ježiša Krista, ale od zlého, od otca lží. Obnova pochádza od Boha a ide k Bohu.“
Pápež ďalej veľmi sofistikovane prezentuje oceán ako svoju katolícku cirkev a prezentuje, že rieku treba kormidlovať. Preto vyzýva vodcov charizmatickej obnovy k tomu, aby sa podriadili biskupom a kňazom. Túto výzvu zaobaľuje majstrovsky, lebo celý čas hovorí o Božej láske, mučeníctve a ochote slúžiť.
Celý text
https://smefata.sk/prihovor-papeza-frantiska-charizmatickej-obnove-z-3-7-2015/
Pán Ježiš nazval Ducha Svätého Duchom pravdy, ktorý bude učiť kresťanov PRAVDE. Pravda nepozná odlišnosti. Pravda nie je viacfarebná. Pravdu si nemôžeme prispôsobiť svojím potrebám a záujmom. Božie slovo je PRAVDA. Toto Božie slovo, ktoré máme v Biblii, nás vystríha pred falošnými učiteľmi a hovorí: „Duch výslovne hovorí, že v posledných časoch niektorí odpadnú od viery a budú sa pridržiavať zvodných duchov a učenia démonov, zvedení pokrytectvom luhárov, ktorí majú na svedomí vypálené znamenie; zabraňujú ženiť sa a jesť pokrmy, ktoré Boh stvoril, aby ich so vzdávaním vďaky požívali veriaci a tí, čo spoznali pravdu.“ 1Tim 4:1-3
Hlavným znakom posledných časov je učenie démonov a zvádzanie ľudí zvodnými duchmi. Na jednej strane je PRAVDA a Duch pravdy a na druhej strane je KLAMSTVO = učenie démonov a Duch klamstva = zvodný duch.
Pápež v podstate priznáva, že kresťanské cirkvi delia odlišnosti. Ako však vznikli tieto odlišnosti? Prečo je toľko kresťanských cirkví?
Na počiatku bola PRAVDA a cirkev rástla v poznaní PRAVDY. Ale už počas prvého storočia sa objavilo falošné evanjelium. Napr. mnohí kresťania zo židov trvali na obriezke a pokladali obriezku za súčasť kresťanstva. Ďalší kresťania trvali na tom, že nie všetko jedlo je čisté a preto ho nemôžu jesť. Ďalší trvali na tom, že aj v kresťanstve sa musia dodržiavať sviatky v určité dni. Týchto všetkých kresťanov, ktorí do evanjelia vnášali svoje učenie, zvyky a tradície, Pavol nazval luhármi so zlým svedomím. Pavol odmietol JEDNOTU s kresťanmi, ktorí nestáli v pravde, napriek tomu, že aj títo kresťania prežili znovuzrodenie, obrátenie, obnovenie v Duchu, ktorý dokáže napodobniť krst a vedenie Duchom Svätým. Falošný zvodný duch nemôže byť všadeprítomný a preto sa vyliatie Ducha a šírenie zvodného Ducha viaže na určité konkrétne miesto, z ktorého sa do dnes šíri tzv. charizmatické hnutie alebo obnova. Preto Pavol hovorí v množnom čísle o zvodných duchoch.
Ak je ovocím charizmatickej obnovy jednota v odlišnosti tzv. symbol mnohostenu, kde pravda nie je dôležitejšia ako jednota, tak sa dostávam do pochybností, či je táto obnova hnutím, prúdom alebo riekou Ducha Svätého. Lebo ak áno, môže sa táto rieka stratiť v štruktúrach katolíckej cirkvi? Cirkvi, ktorá hlása iné evanjelium, ktoré apoštoli nehlásali? Cirkev, ktorá zvádza národy do uctievania kráľovnej nebies?
Božie slovo a úprimná túžba po pravde zjavenej v Božom slove viedla mnohých k oddeleniu sa od zvodu falošných duchov, ktorí vedú ľudí k učeniu démonov. Toto oddelenie spôsobilo vznik mnohých kresťanských cirkví a spoločenstiev. Ale aj tieto od katolíckej cirkvi oddelené spoločenstvá a protestantské cirkvi postupom času sa nechali zviesť zvodnými duchmi a opäť sa od nich oddelili ďalšie skupiny kresťanov, a od oddelených sa znovu oddelili a deje sa neustále v každej generácii oddeľovanie sa tých, ktorí milujú pravdu a nechcú podliehať zvodom duchov a falošným učeniam démonov. Cirkev je miesto duchovného boja za PRAVDU, pretože iba pravda vyslobodzuje, iba pravda je nositeľom skutočnej Božej lásky.
Božie slovo nás vystríha od sily zvodu a falošného učenia, sily, ktorej nedokážeme vzdorovať, ak neprijmeme lásku k pravde.
Milý čitateľ, príjmi lásku k pravde a oddeľ sa od učenia démonov. Nedaj sa zviesť zvodnými duchmi charizmatickej obnovy a prestaň ignorovať odlišnosti od PRAVDY v záujme JEDNOTY, tak ako si to predstavuje pápež, tak ako si to predstavujú Anglikánski a Luteránski biskupi a letniční pastori.
Oddelenie neznamená, že sa máš oddeliť od bratov a sestier, neznamená, že sa máš odrezať od vzťahov s ľuďmi, ktorí podobne ako ty milujú pravdu alebo hľadajú pravdu. Oddelenie znamená priľnúť srdcom k Bohu, k Božiemu slovu a odmietnuť falošné učenie. Odhaľujme spoločne zvody falošných duchov a nechajme sa viesť skutočne iba Duchom Svätým, ktorého poznáme podľa toho, že je Duchom pravdy, ktorá je v súlade s Božím slovom v Biblii.