Náboženské prejavy na veľkonočné sviatky.

10.03.2016 11:53

Pavol apoštol, na základe vedenia Duchom Svätým, veľmi dobre vedel rozsudzovať náboženstvo, ktoré spočíva v reči alebo v povrchných náboženských rituáloch a Božie kráľovstvo, ktoré spočíva v moci. Preto píše Galaťanom, že obriezka, ktorú Boh ustanovil svojho času, neznamená, že je potrebné pokoru a poslušnosť pred Bohom vyjadriť telesne, obriezkou.

Veľkonočné sviatky sú príležitosťou na mnohé vonkajšie prejavy a rituály. Rôzne používanie rituálnych predmetov, svätenie jarných prútikov a jedla atď. Rôzne náboženské očistné rituály sa vyskytujú v mnohých kresťanských cirkvách ale aj pohanských kultoch.

Vonkajšie formy náboženstva majú ľudia veľmi radi. Oveľa radšej ako sa modliť alebo sa zdieľať so svojím majetkom. Vonkajšia forma múdrosti v samoľúbom náboženstve a v pokore, ktorá spočíva v nešetrení tela hreje pri srdci a prináša uspokojenie človeku, ale nemá zmysel a žiadnu cenu pred Bohom. Kol 2:23

To isté je napríklad aj s umývaním nôh. Pán Ježiš umyl učeníkom nohy, aby ukázal postoj služobníka. Tento postoj služobníka je pripomínanie (PAMIATKA), že aj Ježiš slúži všetkým. Praktizovanie umývania nôh je iba vonkajšou formou pre tých, čo sa chcú páčiť Bohu podľa tela - telesne. Lebo umývanie nôh je nič, dôležité je nové stvorenie, ochota zmeniť svoj život, ochota slúžiť Bohu v službe ostatným.

V Biblii nie je záznam o tom, či učeníci Pána Ježiša Krista umývali nohy iným ľuďom. Prvotná cirkev praktizovala večeru Pánovu na pamiatku ukrižovania, ale o praktizovaní umývania nôh nie je nič napísané. Umývanie nôh nie je ani súčasť základov počiatočných kresťanských učení vymenovaných v Žid. 6:1. 

Napr. pápež zvykne umyť  nohy biskupom alebo rôznym ľuďom, aby ukázal svetu svoju pokoru. Boh však nepotrebuje vidieť pokoru, tak ako ju vidí človek. Boh veľmi dobre vie, kto má pokoru v srdci a kto nie. Väčšinou, ten kto ju má, ju nepotrebuje prezentovať pred kamerami tohto sveta.

Gal 6:12-15 Všetci, čo sa chcú páčiť podľa tela, nútia vás, aby ste sa dali obrezať, len aby ich neprenasledovali pre Kristov kríž. Veď ani tí, čo sa dávajú obrezať, nezachovávajú zákon, ale chcú, aby ste sa vy dali obrezať, aby sa mohli chváliť vaším telom. Ale ja sa nechcem chváliť ničím iným, iba krížom nášho Pána Ježiša Krista, cez ktorý je svet ukrižovaný pre mňa a ja pre svet. Lebo ani obriezka nie je nič, ani neobriezka, ale nové stvorenie.

Mnoho ľudí robí náboženské rituály nie z Božej moci, ale zo strachu pred prenasledovaním od ľudí, ktorí sa chcú páčiť podľa tela. Boja sa toho, čo si druhí pomyslia, ak sa nezúčastnia vonkajšieho náboženského rituálu.

Želal by som si, aby medzi kresťanmi nevládol strach, ale láska. Želal by som si, aby neboli dôležité vonkajšie náboženské prejavy podľa tela, ale ochota slúžiť, modliť sa, chodiť na spoločné zhromaždenia a pomáhať každý deň, nielen v nedeľu.