Kňažská služba?

11.07.2016 11:27

Od stvorenia sveta vzniklo mnoho náboženstiev, ktoré uctievajú rôznych bohov. Všetky náboženstvá prinášali týmto bohom obete a mnohé dokonca ľudské obete. Prinášané obete bohom neboli obete pokánia, čiže neboli to obete za hriech. Boli to obete, ktoré slúžili na získanie priazne bohov.  Ľudia si naplánovali svoj biznis (vojnu, lúpež, obchodnú cestu) alebo si naplánovali koho si zoberú do svojich obchodných, vojnových a iných mocenských vzťahov a k týmto plánom sa prinášanými obetami snažili získať priazeň bohov. Tento postoj sa skryte preniesol aj do kresťanstva. Mnohé obete kresťania prinášajú nie preto, aby im Boh odpustil, ale preto, aby sa Boh nehneval, za to, že neustále žijú podľa svojej vôle a mnohí dokonca žijú v hriechu bez odpustenia. Mnohí chodia každú nedeľu do kostola, modlitebne z dôvodu, aby sa Boh nehneval. Zmeniť svoj život sa ľuďom nechce. Je pohodlné žiť život sprostredkovaného kresťanstva bez priameho vzťahu s Bohom.

Kňažská služba prinášania obeť za hriech.

Medzi kresťanstvom bez vzťahu s Bohom a ľudskými náboženstvami nie je žiadny rozdiel. Prinášajú sa obete na udobrenie Boha bez potreby odpustenia a trvalej zmeny života. Takéto kresťanstvo ignoruje Božie slovo a vytvára si vlastné kresťanské náboženstvo, ktoré ľuďom sprostredkúvajú kňazi. Keby kresťania neignorovali Bože slovo (Sväté Písmo, Biblia), tak by vedeli, že Pán a Syn Boha Otca Ježiš Kristus nikomu svoje kňažstvo nedelegoval v oblasti obetovania. Kresťania týchto náboženstiev si neuvedomujú, že Ježiš žije, vstal z mŕtvych a vykonáva kňažskú službu obety za hriech v nebi. Keď kňaz žije, nemôže delegovať svoju kňažskú službu.

Ježiš sa stal ručiteľom o toľko lepšej zmluvy. A tamtí sa mnohí stali kňazmi, lebo im smrť bránila zostať, no tento, pretože zostáva naveky, má kňazstvo, ktoré neprechádza na iného. Preto môže naveky spasiť tých, ktorí skrze neho prichádzajú k Bohu, lebo žije stále, aby sa za nich prihováral. Hebr 7:22-25

Ak kňažstvo neprechádza na iného, aké opodstatnenie majú kňazi v cirkvách? Aké opodstatnenie má oltár, oltárne náčinie a prinášanie obetí? Ježiš je tu na veky pre každého, kto chce byť spasený. Spasenie nesprostredkúva človek, ale priamo Ježiš, Boh a Pán. Ale ak spasenie prináša posledný kňaz Ježiš Nazaretský obeťou seba samého, načo ľudia naďalej a neustále prinášajú obete? Sú oklamaní náboženstvom, ktoré dáva prácu, peniaze a slávu kňazom? Ano sú. Ale prečo sa nechajú klamať? Nie preto, že nemajú záujem o priamy vzťah s Bohom? Je pohodlnejšie priniesť Bohu obetu a naďalej hrešiť, ako mať vzťah s Bohom. Vo vzťahu s Bohom nie je možné žiť v hriechu. Nie je možné žiť bez pokánia z mŕtvych skutkov. Mŕtvy skutok je aj modlitba bez pokánia, bez úprimného vzťahu s Bohom. Je pohodlné nechať kňaza nech prinesie obeť, nech sa on za nás pomodlí a zaplatiť mu za jeho služby. To sa však nevzťahuje iba na katolícku cirkev. Táto náboženská pohodlnosť s tvárou kresťanstva je vo všetkých aj protestantských, letničných a charizmatických cirkvách. Skutky a obete bez vzťahu, bez moci a bez pravdy Božieho slova. Preto mnoho ľudí praktizujúcich kresťanské náboženstvo žije v hriechu bez istoty spasenia. Spasenie dáva Ježiš a nie človek, či už je v úlohe kňaza, pastora, farára alebo laika.

Kňažská služba zvestovania skutkov.

Istota spasenia pochádza z Boha. Pochádza zo vzťahu, v ktorom mám istotu, že Boh je verný a nesklame. Každý kto žije v tomto vzťahu je kňazom v oblasti služby, nie v oblasti obetovania.

Ale vy ste vyvolený rod, kráľovské kňazstvo, svätý národ, ľud určený na vlastníctvo, aby ste zvestovali slávne skutky toho, ktorý vás z tmy povolal do svojho obdivuhodného svetla. Kedysi ste ani ľudom neboli, a teraz ste Boží ľud; vy, čo ste nedosiahli milosrdenstvo, teraz ste milosrdenstvo dosiahli. 1Petrov list 2:9-10

Kňažská služba je štýl života, ktorý prezentuje evanjelium kráľovstva a nie náboženské evanjelium, ktoré sprostredkováva spasenie za obete bez pokánia a bez kráľovskej moci. Kňažská služba je oslava Boha a nie oslava človeka, pretože zvestuje skutky Boha. Skutky Boha v kňažskej službe sa prejavujú uzdravovaním chorých, vyháňaním démonov alebo prorockou službou. Skutky človeka v kňažskej službe nemajú v sebe žiadnu duchovnú moc. Sú to mrtvé skutky, ktoré nevedú k pokániu, pri hlásaní evanjelia, pri vyučovaní a službe Božieho slova. Každý človek s istotou spasenia je kňaz živého Boha, ak:

a)       je povolaný z tmy, nežije v tme náboženstva ale v pravde Božieho slova

b)      zvestuje slávne skutky Božie a nie ľudské

Takíto kňaz nepotrebuje odlišné oblečenie a odlišný cirkevný status. Kňazom môže byť nevzdelaný žobrák ale aj vedecký pracovník alebo vysokoškolský profesor, ak je povolaný z tmy do svetla.

Milý čitateľ nepotrebuješ kňaza, ktorý Ťa vyspovedá, okadí kadidlom, alebo za Teba prinesie obeť zmierenia s Bohom, pretože Tvoj kňaz je živý Ježiš Kristus, ktorý je sám obeťou za Tvoj hriech. Ak príjmeš jeho kňažskú službu a zmeníš svoj život tak, že sa odvrátiš od hriechu k Bohu, sám sa staneš kňazom, aby si zvestoval Božie skutky.