Prečo si myslím, že aj nepokrstené deti idú do neba.
Mnohé cirkvi učia, že keď rodičia nedajú pokrstiť svoje deti, tak ohrozujú ich vstup do neba v prípade úmrtia ešte v detskom veku. Toto učenie udržiava mnohých rodičov v strachu a preto mnohí rodičia, aj keď nie sú veľmi praktizujúcimi kresťanmi, dávajú krstiť svoje deti. Takže krstom sa z mnohých detí stáva katolík alebo evanjelik, krstom sa utešene rozrastá cirkev, krstom začína nadvláda cirkvi nad človekom. Nedá sa povedať, že táto nadvláda je vynútená fyzicky, avšak strach ako psychologický nástroj, je silný nástroj.
V katechizme katolíckej cirkvi v článku 1250 až 1252 sa píše: " Keďže sa deti rodia s padlou a dedičným hriechom poškvrnenou ľudskou prirodzenosťou, aj ony potrebujú znovuzrodenie v krste, aby boli vyslobodené z moci tmy a prenesené do kráľovstva slobody Božích detí, ku ktorej sú povolaní všetci ľudia. Krst detí zvlášť ukazuje, že milosť spásy je úplne nezaslúžený dar Cirkev a rodičia by teda pripravili dieťa o neoceniteľnú milosť stať sa Božím dieťaťom, keby mu krátko po narodení neudelili krst. Kresťanskí rodičia majú uznať, že táto prax zodpovedá aj ich úlohe starať sa o život, ktorý im zveril Boh. Prax krstiť malé deti je od nepamäti tradíciou Cirkvi. Od druhého storočia sú o nej výslovné svedectvá. Je však celkom možné, že už od začiatku kazateľskej činnosti apoštolov, keď prijali krst celé „domy“, boli pokrstené aj malé deti.
V článku 1262 je ešte uvedené: "Rozličné účinky krstu sú naznačené viditeľnými prvkami sviatostného obradu. Ponorenie do vody pripomína symboliku smrti a očistenia, ale aj znovuzrodenia a obnovy. Dva hlavné účinky krstu sú teda očistenie od hriechov a znovuzrodenie (nové narodenie) v Duchu Svätom."
Ja vnímam tento text ako učenie, ktoré je v rozpore s učením Ježiša Krista. Učenie katechizmu manipuluje ľudí, lebo označuje deti ako hriešne stvorenie, ktoré ak nepokrstíte tak sa hriechu nezbavia. Ak dieťa nepokrstíte pripravíte ho o Božiu milosť, ak ho nepokrstíte ignorujete tradíciu Cirkvi. Mocný nástroj strachu a manipulácie, nemyslíte?
V Biblii máme záznam o tom ako ľudia prinášali deti k Ježišovi. Tieto deti mohli byť židovské deti ale aj deti z iných národov žijúcich v danej oblasti. Židovské deti (chlapci) mohli byť obrezané, ale iba na znak viery v Boha. Obriezkou sa hriechy nezmývajú. Cirkev ešte neexistovala a deti nekrstila, takže tieto deti nemohli byť pokrstené. Napriek tomu však deti Ježiš Kristus označil ako vlastníkov Božieho kráľovstva.
Lukáš 18:15-16 A donášali mu aj nemluvňatá, aby sa ich dotýkal. A keď to videli učeníci, dohovárali im. Ale Ježiš privolajúc si deti povedal: Nechajte dieťatká ísť ku mne a nebráňte im, lebo takých je kráľovstvo Božie.
Ak jeden z rodičov je úprimne veriaci v trojjediného Boha Otca, Syna a Ducha Sv., tak sa skrze jeho vieru posväcuje aj druhý rodič aj dieťa, bez akejkoľvek nutnosti dať dieťa pokrstiť.
1Kor 7:14 Lebo neveriaci muž je posvätený ženou, a neveriaca žena je posvätená mužom, bratom. Inak by vaše deti boli nečisté, ale teraz sú sväté.
Takže deti sa rodia s padlou prirodzenosťou a z hriešnou podstatou, ale nie sú poškvrnené dedičným hriechom ako falošne učí najväčšia cirkev na Slovensku, lebo ich samotný Boh zmieril so sebou skrze krv Ježiša Krista. On je ten baránok, ktorý zmýva hriechy a nie krst svätenou vodou prostredníctvom farára.
Žiadny hriech sa nedá zmyť vodou (ani svätou vodou). v Biblii je jasne uvedené, že hriech sa zmýva jedine krvou. V minulosti bolo potrebné denno dennne obetovať zvieratá (prelievať ich krv) a vykonávať rituálnu očistu za hriech. Dnes sú hriechy všetkých ľudí zmyté krvou Syna Božieho Ježiša Krista. Preto aj dieťa keď sa narodí s padlou hriešnou prirodzenosťou je touto krvou Ježiša Krista očistené a zmierené s Bohom v čase, keď si ešte neuvedomuje svoje hriechy pred Bohom. Preto nechajte deti prichádzať k Ježišovi, lebo im patrí Božie kráľovstvo. Keď nebudete mať dôveru ako deti nedokážete prijať Ježiša Krista, aby ste boli spasený.
List Židom 9:22 A skoro všetko sa krvou očisťuje podľa zákona, a bez vyliatia krvi nedeje sa odpustenie. Ján 1:29 Keď na druhý deň videl, ako k nemu prichádza Ježiš, zvolal: „Hľa, Boží Baránok, ktorý sníma hriech sveta.
Kresťanom sa človek nestane krstom a rodičovskou výchovou. Kresťanom sa môžete stať jedine vierou. Jedine vierou môžete prijať, že Boh za hriechy všetkých ľudí obetoval svojho Syna a skrze neho odpustí hriechy každému, kto bude úprimne prosiť o odpustenie.
Krst je iba viditeľný výsledok viery. Všimnite si, že ľudia sa dávali krstiť až keď uverili Božiemu slovu. Napríklad: Skutky 8:35 - 38 Tu Filip otvoril ústa a počnúc týmto miestom z Písma, zvestoval mu Ježiša. Ako išli cestou, došli k akejsi vode a eunuch vravel: „Pozri, voda! Čo prekáža, aby som sa dal pokrstiť?“ Filip mu povedal: »Ak veríš z celého srdca, slobodno.« A on odpovedal: »Verím, že Ježiš Kristus je Boží Syn.« Rozkázal zastaviť voz a obaja, Filip i eunuch, zostúpili do vody a pokrstil ho. Skutky 18:8 A predstavený synagógy Krispus uveril Pánovi s celým svojím domom; aj mnohí Korinťania, ktorí počúvali, uverili a dali sa pokrstiť.
Sám Ježiš Kristus ustanovil poradie: Marek 16:15-16 A povedal im: „Choďte do celého sveta a hlásajte evanjelium všetkému stvoreniu. Kto uverí a dá sa pokrstiť, bude spasený; ale kto neuverí, bude odsúdený.
Z uvedeného vyplýva, že nie je možné krstiť neveriace dieťa. Viera rodičov nerobí z dieťaťa veriaceho, ale ho posväcuje natoľko, že je sväté aj bez krstu.
Kresťanom sa stane ten, kto počuje evanjelium, príjme evanjelium a uverí v evanjelium a na znak viery sa nechá pokrstiť. Cirkev, ktorá o sebe tvrdí že je pravá, a že ju založil Ježiš Kristus, to robí presne naopak. Pokrstí dieťa, učí ho svoje náboženstvo a vôbec ju nezaujíma, či člen takejto cirkvi naozaj aj v evanjelium a v Boha verí. Mnohí sa pokladajú za kresťanov na základe falošného a prekrúteného učenia cirkvi, ktorá praktizuje svoje náboženstvo cez psychologickú manipuláciu. Nezdá sa vám to sektárske? Neomylný vodca, neomylné učenie, prísaha poslušnosti kňazov, prísna vertikálna hierarchia, zničenie každého člena, ktorí sa sprotiví (posledne napr. odstavenie Bezáka), manipulácia skrze prekrúcanie pravdy evanjelia. Odkázanosť členov na kňaza, lebo iba kňaz môže krstiť, pochovávať, odpúšťať hriechy.
Nepotrebujete kňaza, ani katechizmus. Potrebujete Bibliu, počuť evanjelium a mať vieru v Boha a v evanjelium. To úplne postačuje, aby vaše deti boli sväté a išli v prípade náhleho úmrtia do neba.
Myslím, že všetky deti (aj moslimské, indiánske, šamanské a pod.) idú do neba, lebo samotný Boh ich zmieril so sebou skrze vyliatu krv Ježiša Krista, pokiaľ si neuvedomujú svoju zodpovednosť za svoje činy a myslenie. Iba Boh pozná srdce človeka a iba Boh vie, kde je hranica svojprávnosti každého človeka.
Aj ja som vyrástol ako katolík, ale skrze vieru až v dospelosti som prijal a pochopil pravdu evanjelia. Nechal som sa skrze vieru pokrstiť vodou obyčajnými ľuďmi, kresťanmi, pretože krst nemluvňaťa, ktorý som absolvoval nebol z mojej viery a teda nebol platný. Nestal som sa teda krstom členom katolíckej cirkvi, aj keď ona ma asi za svojho člena pokladá. Stal som sa členom cirkvi Pána Ježiša Krista vierou a pokánim až v dospelosti. Toto členstvo skrze vieru v evanjelium nie je na papieri žiadnej pozemskej inštitúcii. Toto členstvo je vyryté v dlaniach môjho nebeského Otca skrze krv Syna Ježiša Krista.
Ján 10:27-28 Moje ovce počúvajú môj hlas, ja ich poznám a ony idú za mnou. Ja im dávam večný život. Nezahynú nikdy a nik mi ich nevytrhne z ruky. (iný preklad hovorí: z dlaní)
Akú istotu má cirkev, že dieťa je aj bez krstu sväté a ide do neba? Cirkev ktorá nemá vieru, ale iba dúfa, neučí pravdivo, manipuluje svojich členov strachom z dedičného hriechu. Posúďte sami:
Katechizmus článok 1261: Pokiaľ ide o deti, ktoré zomreli bez krstu, Cirkev ich môže iba zveriť Božiemu milosrdenstvu, ako to robí v pohrebnom obrade za ne. A vskutku, veľké milosrdenstvo Boha, „ktorý chce, aby boli všetci ľudia spasení“ a Ježišova nežnosť k deťom, ktorá mu vnukla slová: „Nechajte deti prichádzať ku mne! Nebráňte im…“dovoľujú nám dúfať, že jestvuje cesta spásy pre deti, ktoré zomreli bez krstu. Tým naliehavejšia je teda výzva Cirkvi, aby sa nebránilo deťom prísť ku Kristovi prostredníctvom daru svätého krstu.